Tuesday, August 7, 2012

hidup so sweet

Belajar DIAM dari banyaknya BICARA 
 Belajar SABAR dari sebuah KEMARAHAN 
Belajar KESUSAHAN dari hidup SENANG 
Belajar MENANGIS dari suatu KEBAHAGIAN 
Belajar KEIKHLASAN dari KEPEDIHAN 
Belajar TAWAKKAL dari UJIAN 
Belajar REDHA dari satu KETENTUAN..

Benar al ankabut :2 Do men think that they will be left alone and saying, We believe, and not be tried?

Diamkan aku Ya Allah dari bercakap tentang kelebihan yang Kau pinjamkan kepadaku

Sabarkan aku Ya Allah dengan sikap keluargaku yang pandai bercakap tapi marah pula bila kita nak berubah :-(
 
Susahkan aku Ya Allah dengan tarbiyahmu agar aku tidak mudah terpedaya dengan kesenangan dunia
 
Dugalah aku Ya Allah mengikut kesanggupanku supaya air mata mengalir menagih redhaMU

Ikhlaskan aku Ya Allah dengan perjuangan ilmu dan dakwah ini biarpun pedih untuk aku menerima..

Biarlah kawan2 memperlekehkan usahaku- kata mereka "kenapa dulu hebat dengan akedemik tapi di universiti, makin labuh tudung makin tidak outperform"- ikhlas ikhlas ikhlas sabar sabar sabar sabar
Tawakkalkan aku dengan pergantungan yang kuat kepadaMu melalui ujian yang perit ini... akedemik vs papa vs umi vs mama vs siblings vs saudara vs sahabat seperjuangan vs tarbiyah vs dakwah vs siasah..

Redhailah aku dengan ketentuanmu...

aku beriman dengan qadha dan qadha'mu

No comments:

Post a Comment