Friday, January 31, 2014

January:

January melabuhkan tirai. Sekejap masa berlalu. 

Seringkali apa yang diharapkan tidak menjadi kenyataan. Sebaliknya,menda lain yang berlaku.^^

23/12: first day bekerja di alpro pharmacy. Ramai yang bertanya: kenapa pakai baju biasa. Mana baju biro(baju u team alpro) dan saya hanya tersenyum.:) eleen kata boleh.^^ di situ allah tolong.^^ kalau kena pakai: memang saya segan. Baju lengan 3 suku. Trend dunia akhir zaman. Tambahan pula ini syarikat cina. Apa yang mereka tahu.

Alpro Pharmacy
Ada suka 
Ada duka
Ada air mata yang mengalir
Ada senyuman yang terukir di bibir
Ada hati yang berbunga-bunga 
Juga ada hati yang terluka

-Ditekan dengan sales:
Walaupun saya sudah hit 15k

-diperli oleh mereka yang allah hantar untuk tarbiah saya:
Ini pharmacy bukan rehab centre. Kenapa saya di sini?
Even ada degree pn kerja di sini? Etc.
(Saya merintih dalam diam) 
Realiti kehidupan: tak mengapa,allah susun yang terbaikkk!!

- stok sampai: angkat susun barang. Scoliosis, how are you? Saya pun tak tahu. Yang saya tahu: backpain: kaki cramp. Wah, susahnya cari duitt.

-family: masa bsama memang kurang. penat. masuk kena awal:balik lambat. nak2 kalau shift malam. Asyik minta duit dengan papa. saya malu,tapi..
Maafkan saya: saya masih belum mampu berbakti sepenuhnya pada kalian.

Saya ada aim tersendiri.

- saya dapat improve english!! Awesome.^^ prepare u next plan saya.
-if foreigner datang, hua saya suka. Lecturer UMP: arabian. Prof UIAM: dari myanmar. Philippine, USA,Australia and so on lah.

-saya belajar banyak supplement dan ubat. Even itu bukan bidang saya.
Sekurang-kurangnya nanti:saya boleh apply ubat ape dan treatment ape u scop physio. Saya share dengan mereka tentang barang-barang rehab.^^ ilmu u ntuk dikongsi.

-saya berkawan dengan non muslim dan pelbagai latar belakang orang. Saya tahu: hidayah milik allah.^^ saya tidak bazir waktu dengan pkara tak berfaedah.

Walaupun penat,itu adat. Al-nashr 5-6 sentiasa di ingatan. Saya yakin!
 "Verily,after each difficulties, there is a relief."

Dan, sungguh.

Syurga itu adalah kesenangan yang tertangguh.
Saya cuba untuk tidak kisah apa orang kata,
Saya kisah apa hati saya kata dan yang penting apa yang allah kata.

Belajar berdiri di atas kaki sendiri. Bila fly nanti, saya dah biasa dengan mereka yang bukan penganut agama saya.

Sebulan saya di sini. Belajar macam2 termasuk cara cina berniaga. oh sedikit kasar bunyinya. tulah. Eleen suruh saya pergi NASAM. Tapi.. saya ada aim saya. Allah knows the best.

Teruskan hidup. Ikut flow saje azira.^^

Kuantan:2130


No comments:

Post a Comment