Saturday, August 24, 2013

12 ramadhan




Tazkirah malam ini. 

Ada seorang pemuda. Dia yang paling last masuk syurga. Sewaktu berada di hadapan pintu syurga, dia lihat syurga seakan-akan penuh. Tiada tempat buatnya untuk didiami. 

Dia pun pergi mengadu dengan Allah. “Ya Allah, syurga sudah penuh. Tiada tempat untukku”. Lantas Allah menjawab “Masuklah dulu”. (gitula lebih kurang ayat).

Dia pun kembali ke pintu syurga. Tak jadi masuk juga sebab penuh. 3 kali pemuda itu berulang-alik dari pintu syurga kepada Allah. Allah tetap memberikan jawapan yang sama.

Lastly, pemuda itu pun masuk ke dalam syurga. Terkejut dia tengok. Rupa-rupanya, orang ramai yang dilihatnya itu jauh lagi dihadapannya.

Sebenarnya, kediaman pemuda itu di syurga 10x ganda bumi!! Jauh lagi orang lain di depannya itu.
Besarnya!! Itupun dia dah bangga. Padahal dia duduk di syurga paling bawah.
Haa.. bayangkan kalau syurga orang yang atas2.. Bestnya......

Ha azira, nak masuk syurga? Jadilah ghuroba’. Nih, nak sahur rumah ma pun risau nak pakai tudung ke nak pakai tuala nak cover kepala kot2 depa kata alim sangat. Hek Eleh. Tu belum menda lain. Aurat baru tue. Adehla.. Susahnya... Sebab yang betul itu pelik, maka orang pandang aku pelik. Takpe2, sebab syurga itu manis ^^ Syurga itu best...
Teringat adik tegur masa after main tali skipping, aku nak naik basikal. Adik tegur “kakak, nak gi mana. Tak pakai tudung tuh”. 3x dia duk repeat suruh aku masuk ambil tudung. Padahal nak main depan rumah je tu. Bagus adikku ini. Besar nanti hang jangan jadi macam acik. Padanlah di neraka ramai golongan wanita. Harap, ku bukan dari golongan itu.




stranger^^

No comments:

Post a Comment