Saturday, August 24, 2013

RAMADHAN




9 -10 RAMADHAN

18-19 JULY 13


Lewat tengah hari, aku dan Azwan meninggalkan Kuantan menuju ke Kelantan. Kami singgah di Terengganu, berbuka puasa dan bermalam di sana. Dungun tempatnya, kediaman ibu saudara yang sentiasa bersama walaupun sewaktu “mereka” tidak mempedulikan kami sewaktu kecil dulu. 

Esoknya, kami menuju ke Bukit Payung, kediaman tokki dan tok. Tokki sudah tua. Walaupun masih mampu berjalan, tetapi tokki mengalami hypertension yang tidak terkawal. Mokcik kata tokki dalam bersedih. Rupanya sedih kerana papa sudah lama tidak pulang menjenguk. Mujur kami pulang, terubat rindu sekeping hati yang merindukan anak dan cucunya. Bila aku call papa, menceritakan keadaan tokki, baru kelihatan papa bersungguh mahu pulang. Hem, mohon bila kalian lanjut usia, aku sentiasa memberi perhatian. Tanggungjawab pada ibu bapa:pintu keberkatan kita.

xde kaitan dgn stori mori





Sampai Kelantan ikut highway baru, sekejap saja. 2 jam lebih. Sempat membeli juadah berbuka. Apa punya adik, dia sibuk tengok baju bundle, aku yang beria beli barang rumah. Memang dah tahu, balik nanti confirm banyak barang xde. Umi sibuk dengan kain, rumah confirm macam jualan lelong kain. Sampai rumah : betul! Aiseymen.. Line tenet memang kekura, jadi memang hibernate la duk kampung gak.. Tolong umi kelim kain, letak hook n so on. Sejak bila aku bertambah soft skill.keh3.. Rasa sayang pula dengan kampung ini.^^

Sepupu-sepupu yang bagus:belanja aiskrim+ajar maths+concern  semuanya.



THIS IS PANTAI TIMUR

Papa anak kelahiran Terengganu

Umi anak kelahiran Kelantan

Aku and siblings were born at Kuantan, Pahang, grew up at here:TM^^

No comments:

Post a Comment