Saturday, September 14, 2013

Change

aku islam,
aku suka duduk sorang2,
deal with human the most i hate,
aku pentingkan usaha dari hasil,
aku outspoken,
aku agresif,
aku benci org cakap belakang sebab aku suka ckp depan2,
aku suka cakap tak fikir dulu:-(,
xsuka org  sensitif, xde masa nak fikir tentang perasaan,
syaitan akn cucuk mnusia yang berusaha jadi baik melalui perasaan-sedih, kecewa, bad mood n etc
fikir macam laki, akhlak biar jadi pompuan..i'll try ^_^
2010-2011

Peoples keep changing.
Same goes to me.
Aku yang dulu bukanlah yang sekarang ^^
Bersyukur diberi Taufiq n Hidayah
Tarbiyah yang meruntuhkan ego
Tarbiyah megajar mengenal erti kemanusiaan
Tarbiyah mengajar, jagalah hati sesama insan
Tarbiyah membentuk peribadi close to perfection as a muslim
TQ mex aini: always beside. Mengajar erti hidup. Kata-kata dan perbuatannya mengajar cara hidup.

Bukan sekadar mengadah ilmu dunia, ukhrawi jua.

 November 2011: hampir genap 21 tahun aku hidup, aku berjanji dengan Tuhan
Di bawah pokok yang akarnya menjalar mencengkam bumi.
Di atas batu besar, teguh berdiri walau diinjak arus.
Di hadapan sungai tenang mengalirkan air.

Alam menyaksikan
Tangisan penyesalan
Sebelum berjanji ingin menjadi dai'e.
Terpahat di ingatan hingga ajal menjemput.
Peristiwa mengubah hidup aku, amirah dan aini. jua dikjang, adek, ayong,etc


Mencari erti hidup, bukan sekadar memilih sawi di pasar.
Memilih pilihan yang tepat, bukan sekadar membulatkan jawapan objektif dalam paper exam.

persoalannya,kuatkah aku bila berpaut pada pohon yang rapuh?




rawang, selangor

No comments:

Post a Comment