Tuesday, December 4, 2012

muhasabah

Kejayaan bukan destinasi, ia sebuah perjalanan.
Apa sahaja keputusan, teruskan perjalanan as hamba Allah yang berusaha.

Pernahkah kita tersilap dalam menilai?
Aku pernah.
Namanya miscommunication..
Ingin jadi pemimpin? Ingin jadi pengikut?
Keduanya memerlukan persefahaman dan BERSANGKA BAIK.
Selidik kedua-dua pihak.
Subhanallah.. Allah tunjukkan aku jalan..
Dua sekawan saling tuding menuding jari. Sebabnya, berebut subjek untuk research.
Apa yang boleh disimpulkan, orang beriman akan mengalah dengan kedegilan orang yang dia sedang berurusan, segalanya telah Allah tentukan. Yang penting, DOA, SABAR, BERSANGKA BAIK.
lawan perasaan, jihad perasaan juga pahala. Aku hanya mendiamkan diri. Tengok-tengok, aku yang dicari untuk menyelesaikan masalah ini. Terkelu sebentar, tidak sangka mereka mencari aku.  moga kalian masih ingat, 

setiap mukmin itu bersaudara..
yeay, setiap mukmin itu bersaudara. Cubit right quadriceps, left quadriceps pun terkesan, kan3?

                                          ^________________________^

Allahurobbi..
Terima kasih Ya Allah mengurniakan aku sahabat2 yang sering mengingatkan.

Sungguh aku percaya, jika kita mengejar akhirat, dunia yang datang mengejar kita.

TETAPI

Jika kita mengejar dunia, akhirat lari berciciran meninggalkan kita..


Antara adik kesayangan, w/pun yang degil, belum matang tapi tempat meluahkan perasaan, pandai memberi semangat untuk meneruskan kehidupan. Bakal menjadi kebanggaan umi, Insya Allah..


Sebagai contoh, slot aerobik tadi, say hi pada aku, tanya komen aku.
Masya ALLAH, Thank you Allah..  


psb perpustakaan tun abdul razak 2016:
studying biostatistic, menyiapkan mini research, Chi Square analysis..^^


No comments:

Post a Comment