Friday, December 28, 2012

study study exam around the corner!

 Ya allah saat ini, jika benar aku berada di jalan redhaMu, istiqamahkan aku..jika terpesong, luruskan Ya Rabb.

Saat ini, aku sedar aku telah berjanji untuk hidup di bumi ini as daie, khalifah, jundi Mu ya Allah, maka bantulah aku untuk memenuhi janji itu. aku sudah penat menjadi tin kosong, apabila diketuk kuat bunyinya, apabila dibuka tiada isinya.

Saat ini, yakinkan aku ya Allah, qadha dan qadarMu terbaik, tepat pada waktu.
Yakinkan aku Ya Allah, manusia hanya mampu berkata2, manusia hanya tahu melihat hasilnya,
Sedangkan Allah menilai titik usaha, Allah menilai betapa peritnya kamu tahan diuji, Allah melihat betapa sakitnya kamu untuk mengejar redho allah, kerana Allah ingin menaikkan darjat kamu as hamba y dikasihiNya.

Biarkan tohmahan mereka, tak hidup dek dikeji tak mati dek dimaki. Biarkan mereka dengan labu-labu mereka, aku ingin berlari meraih cinta Ilahi.

dia! dia!dia! pemberi semangat dikala aku lemah.


Kembalikan semangatku untuk jihad ilmu di jalanMu..
-aish azizan aumut syahidan-

My dear Azira Iqlima: mari buktikan pada mereka, aku UiTM, aku lebih hebat dari kalian, aku anak kampung, aku lagi terkehadapan dari kalian. aku tahu tidak mungkin untuk itu, sekurangnya aku berusaha mencari kesempurnaan.

Obstetric & Gynaecology, here i come..

cyanide:0111
Usai pulang dari perjuangan yang kelam di pandangan kalian, namun berharap ada nilai di pandangan Tuhan.

No comments:

Post a Comment