Sunday, July 14, 2013

Despicable me 2

4-5 ramadhan

^___^

Sudah lama berberbincang pasal tengok wayang dengan housemate. Bagi k aini, dia tak berminat. Bagi ju, depends on niat. Bagi aku: 1st :NIAT. kalo nak spend time dengan family, sinopsis dia xde y islam larang :i'm on.
Ramailah pula nanti kata aku buat ajaran sendiri, apepun. it's depend on them. aku prefer cara aku.

Masih di ingatan first time tengok cerita upin dan ipin pengembaraan bermula, dekat alor star konon nak release stress masa di kolej mara kuala nerang :)
2nd time masa mula-mula masuk uni, angah yang ajak bersama adik2, cerita ape dah. lupa. megamall kuantan. Lepas tue, rasa macam xde keperluan sebab aku dah jatuh hati pada usrah n related.

and now.. request dari twins nak tengok despicable me 2. Adik-adikku ini perlukan bimbingan. Contranya kalian dengan aku di umur kalian. :( Niatku, i'm flexible, even masa mula2 adik kata : kitorang takut nak ajak kakak gi tengok wayang, kakak kan ala-ala muslim sikit. 
hailoh... muslimah la adek.

Papa belebe bulan puasa pergi panggung. Tapi kami pergi after terawih. tiket midnight. Kami berlima:aku, angah, acik, abang dan adik. :) except azwan yang merayap dekat TC. well, this is my family. angah belikan tiket, popcorn + beverage.  Maka, tepat pukul 12 malam, cerita pun bermula. Aku expect tertidur dalam panggung tapi haish, cerah pula mata ini. Sampai pukul 2 pagi di rumah, terus shut down except those 2 guys. Sedar2 dah sahur. ^_____^

Ia ada mesej yang sangat bermakna, sebagaimana cerita Teduhan Kasih :mengingatkan aku tentang kehidupan. Sebagaimana Gru sayangkan familynya dan meninggalkan kejahatan, begitu juga aku: sayangkan family aku dan keluarkan mereka dari ...



a big family : close family



bedroom 0103


No comments:

Post a Comment