Monday, July 15, 2013

March - June 2013


March-June 2013
Clinical Placement : HRPZ 2, KOTA BHARU KELANTAN

Azie + Lala + K.Mas + Fami + Jala

Bukan apa, sekadar berkongsi.

Alhamdulillah.. Alhamdulillah.. Alhamdulillah..

Biasanya, trend keluar clinical, adalah geng xkamcingla, xmasukla and so on. Hem, makin besar, makin banyak gelagat. Macam my classmates juga la kan. Ya Allah, aku tak tahulah sejak membesar nie, perangai aku dah tak macam yang aku list dalam profile picture aku tue.. Maybe sebab.. hem : Hidayah Allah..
Glow in the dark : me!

Syukur bila Allah bagi aku sahabat2 yang sangat bagus. Sebab? remind me, Allah is important than them. So, follow Allah's rule. 

Ha bukan senang nak cari kawan yang solat dulu after abes praktikal, baru balik rumah.
Bukan senang nak cari kawan yang malam jumaat ajak pergi masjid Muhammadi baca yassin sama2
Bukan senang nak cari kawan yang ajak solat berjemaah sama-sama
Bukan senang nak cari kawan yang sudi bagi pinjam duit tanpa banyak persoalan
Bukan senang nak cari kawan yang sangat rajin dan tak pentingkan diri sendiri
Tapi aku senang nak dapat macam tu :dengan izin ALLAH :)
ITULAH k mas dan ila.


Tapi Takdir Allah tiada siapa yang menduga.

Semua yang clinical HRPZ terkandas dalam profesional exam. yes. kami berlima!

K mas extend : kemalangan di Gua Musang semasa pulang after tamat praktikal. Fracture acetabulum tanpa sempat profesional exam. Aku dan Ila yang menangis dalam sendu. Dalam doa dititpkan :moga K mas sekeluarga kuat!
Tapi dia memang kuat!! 
Sebab itu Allah uji dia!!
Masih terkenang bila -my car hitted another car, her reaction :) Allahurobbi ..
                                    - semua bad mood macam tak nak pergi masjid muhammadi ambil gambar dekat situ
                                    - kami sibuk bila last2 clinical tue, k mas keluar sorang2, kadang2 ditemani yuni    
                                        :shopping untuk family dia dan mentuanya.
                                    - Kata2 kak mas yang mengingatkan kita semua kepada Kekuasaan Allah :)
                                    - Paling ingat!! K mas request belikan dia tudung labuh bidang 60"
                                    - Tak minta apa2pun sewaktu birthday dia! Tak macam kawan y lain.tet.

Ila blur masa profesional exam: 2nd attend. 
                                   - Ayat al-quran, zikir munajat, nasyid mesti kedengaran dari laptop mahupun nsetnya.
                                   - Sangat lembut dalam berkata2 :sebab tu aku buli dia! :)
                                   - Sangat pemurah. Selalu belikan makanan untuk anak2 kak na.
                                   - Rajin masak. Pendek kata : solehah! moga mendapat suami soleh, sahabatku :)

Fahmi : straight forward and outspoken. Baru kenal budak nih. Bagus jer dia nih. Nak isteri macam Pn Wiza. Bertudung labuh. semua mereka put Allah inside ^___^

Fahmi dan Jala pun 2nd attend macam kami. Tak nak ingat dah! Jika ingat, di setiap doa : rasa tusukan pisau menekan dada  :( Sangat menyakitkan.
Masih di ingatan, Ila menangis call xleh buat, Ila menangis sewaktu berdoa after solat berjemaah sama2, Fahmi terguling megeluh panjang dalam HPG bila dapat call itu. Status jala dalam fb. Sungguh, ia sangat kejam!


amek dari status lala
Apapun, itu semua dengan izin allah.. Bila ingat Allah, aku redha.

Kalau tidak kerana kegagalan ini, tidaklah aku makin dekat dengan Dia.

Mungkin tiba masa aku berada di atas : aku akan ingat kegagalan ini. At least :tersenyum.
Terima kasihla my lecturers semua yer.

Teringat cerita Boonga Studio

"Why do you want be a teacher?"
"Because I HATE ALL MY TEACHERS!!"

Same goes to me.






istana :)

at least:ada kenangan di sini

k mas yang masih tersenyum :)
kenduri kawen ^___^


depan masjid muhammadi :istana jahar

Lala dan tademark kelantan
masjid beijing rantau panjang


Semoga kak mas cepat sembuh! Semoga k mas dapat baby.

Terima kasih Allah kurniakan saya sahabat yang solehah.

Mehnah dan tribulasi sama2 : suka duka pahit manis bersama. saat presentation + saat kena soal + saat kena kutuk dengan ayat yang cun :bengap, lembap + saat one of us ada problem =kita share and hadap sama2 ^__^
Kalian menyempurnakan sebahagian perjalananku sebagai musafir senja.. ^___^



Living room 2010
                            






No comments:

Post a Comment