Thursday, October 8, 2015

give more, gain more.

after coming back from imkk okt 2015, so many positive things happen.

 Alhamdulillah, syukurnyaa Ya Allah.
TQ WAWA AJAK SYA. ITUU DR BAGI AMEK GMBAR

First, huuu sekadar sharing. moga allah tetap timang ia as a saham akhirat.

Mesti cari mentor.

Spend duit untuk education and career.

Tulis jee apa yang nak.

DOa mesti spesifik.

cth: YA ALLAH, izinkan saya berkahwin bulan Mac 2016. calon suami bagaimana, semua spesifik.

Jangan jalan mendada melihat langit, padahal kita ini asalnya dari tanah.

Jangan kata ilmu kita dah cukup.^^ 

Keep upgrade.


JANGAN PUTUS ASA SEPARUH JALAN.^^

Yes, ini saya buat. 

Tahun ini banyak duit habis dekat kursus bekam, akupuntur bagai.

Since Dr azizan kata ianya bagus, maka saya perlu perhebatkan lagi clinical skills saya.

insya allah.

*walaupun minggu ni ada patient personal training macam gaya tak baik je bila dah treat pom. adehhh. kena doa utk dia ni. submit doa masa waktu doa mustajab. Tapiii saya jadi GERAMMM sebab dia kata saya stalkk ig dia.. memangla balik tu buka ig dekat search keluar ig dia, rasa macam aih dr azizan kata aura alpha ke ape ni, brain wave kot.  tengok jo la. memang ramai followers. hadeiii. mangkuk! haa kan dah jadi negatif. 

Cerita kedua saya,

Dr Azizan kata banyak memberi lebih dari yang kita ada. ala sepatutnya tak perlu dr kata, ustaz memang dah pesan pun. sebab sebelum ni saya banyak rebel je keje saya. sampaii lupa apa yang dah diajar.

 Saya dapat rm300 sebab ishvar bagi bonus tolong dia siapkan thesis master dia. saya withdraw 100. masa di imkk, kami tidur dalam kereta, tidur di surau. fuh, ala-ala musafir dan tamrin betoi2. ^_____^. 

sebab saya ada 108 ringgit rasanya time tu, saya masukkan 100 di masjid. 
dalam kepala ingat ustaz selalu cakap bagi duit yang paling besar, tapi saya tak pernah buat pun. 

dan dalam kepala saya duit paling besar saya  ialah rm50. 
buka beg duit. amek kauuu rm100. $$$$ @-@
gigil weiiii. dengan gaji lambattt lagi, nak bayar kursus akupuntur 600 lagi. 

tarik nafas, hold, doa, hembus nafas. 

pejam mata, selamatlah 100 di tabung masjid negeri. 
alah, masjid tu peberet say pon. dalam hati laa.
huuu.

Balik, kerja as usual. buat yang terbaik. 
TIDAK BERTANGGUH kerja diberi. itu saya ubah. 
Ishvar kata pergi aims, say pergi. ishvar kata call AQ support, cepatt je buat.
amacam?
bagus kan saya. hahah.
Tq doc.
dr ajar IS NOW OR NEVER!

Masa balik dari aims, after jumpa siti dan susi, traffic light merah dekat kosas tu, ada satu makcik jalan kereta ke kereta tunjuk tisu and tasbih. bila makcik tu menghampiri, saya panggil, guna tangan. saya bagi 10 hengget. (Ada lagiii takut nak bagi yang paling besarr tuu. ish2) on the spot saya keluarkan ia dari dompett dan saya tunjuk saya nak tasbih. then saya cakapla doakan saya ye makcik.
Dia tak pahamm malay pon, tapi dia doa bahasa dia. dari negara mana makcik ini, saya tak tahu. masya allahhh, saya mengalirkan air mata. betapa survive nya merekaaa.


Balikkk dari basuh kereta( selepas berbulan kereta saya berdebu bagaii), kak ta whatsapp say,

 INTERVIEW PERKESO!!!

Masya allahhhh... orang cakap, perkeso susah dapatt. 
allah, kunfakun je. sekelip mata.
TQQQ allahhh.
Syukuuurrr, even ia hanya iv tapiii, the power of giving,
the power of submission (submit doa) memang berkesan!!!
terima kasih allah.
Pergi je, rezeki ada, allah bagi.
Sya nak bagiii lagi, supaya saya dapat banyak.

Saya sayang LJ, Ishvar and akmal sayang sayaa bagai menatang minyak yang penuh (GAYA POYO OVERR JE), tapi betul. haha.
* walaupun semalam ishvar tanya, azira, SLR 30 degree muscle apa contract, 45 degree muscle apa.
saya sengih tak ingat. 
pastu saya terlupa fotocopy claim abdul rahman.
IShvar nak bawa rotan.
haha.

 tapi kalau demi kerjaya, ada part kita perlu korbankan.
alah, iv je baru. allah tahuu apa saya perlu.
Doakan saya. 



nak tepek juga gambar nii. hee

itu ain, umo 21. amacam? saya kaya dan berjaya!

azreen, lawyer. saya minat and admire azreen.^^


itu belum cite pengasas nuraysa. Nur Aini (macam nama mex saya) pregnant, umur 23 tahun, pakai purdah, jual produk kecantikan. sentap tak bila pakai purdah tapi boleh jual produk kecantikan. income 1 juta sebulan? amacam?

Nizam quadriplegia, guna tengan je, jual produk kecantikan jua, 4 juta sebulan. amacam?

Weiiii
orang islam tak miskin la weii.


Okei itu saja, walaupun banyak yang ingin dikongsi.
Nak pergi beli jarum akupuntur, dah habis stok. ngee.^^







No comments:

Post a Comment