Friday, May 11, 2012

adat melayu atau adab belajar?

bismillah...
hati terluka.. umat islam mesti cemerlang, hari ini mesti lebih baik dari semalam..
case presentation- aku buat sacroiliitis.. aku bila nak fokus, mesti nak sediakan soalan bila tak faham, if not aku akan zzzz,,,,

tapi amat menyedihkan bila seorang kawan bagi warning jangan tanya soalan bila dia present..nak tanya, tunggu balik rumah..em,,, err,,,, begitu ke umat islam? sampai puan tegur, zi... dah tidur ke? semua tahu bila hampir 12 t/hari aku mesti cari sesuatu untuk trigger brain reaction rather than sleepyzz...

memangla sebab nanti pemarkahan diberi, tapi proses belajar mesti 2 ways communication..and seorg lagi shabat bertanya, kenapa dekat presenter last nie tak tanya soalan?time die aku tanya soalan... :-(
 sahabat, aku bertanya sebab aku xfaham bukan untuk reduce your marks yang sedia outstanding tue..istighfar dalam hati.. melayu dan sikap sepinya bila menuntut ilmu.. aku mmg melayu tapi pemikiran aku i.allah bukan melayu tapi islam.. andai mereka tahu... bukan mudah untuk memahami apatah lagi memahamkan..

Ya ALLAH.. Allahurabbi..terkilan..



Tengok sahabat UPSI dijemput Ilahi, ramai datang ziarah, mereka yang bertudung labuh dan berkopiah...terkenang masihkah pintu taubat terbuka untukku... ijazah belum pasti azi, tapi mati itu pasti...persiapkan dirimu....


cyanide feb12

No comments:

Post a Comment