Tuesday, November 13, 2012

Ogos 2012

Hari pertama ramadhan,aku hafal surah al anfal 2:
14 ramadhan:mmg mudh igt bulan islam bila dalam ramadhan^^
Hem,ini kisah benar,merentasi asam garam kehidupan..Hati sedih bercampur sayu mengenangkan seperti asiah mpertahankan akidah dikelilingi kezaliman especially firaun.Allah Almighty. The JUstice will be appear.. Allah Allah Allah

The true story is..
Hari ini result exam keluar,3.09-really sad!air mata tak berhenti bergenang. Ingin dicerita kisah hidup buat teladan. Pointer ni kalau naik xpe tapi kalau turun serius sush nak naik.y aku pelik,cgpa maintain sem leps,xnaik.Ya Allah dugaan apakah ini?em nak relate dgn surah tu.
Aku seharian asyik berfikir mengapa result aku d degree sebegini teruk?mane kcemerlangan y lalu?melihat kawan2 y fly sana fly sini,dpt praktikl kt london,cipta vitamin u org kwasyiokar,kenapa allah letakkan aku di fisioterapi?
Sangat sedih dengan lecturer muda who is easily failing the student without any profesional reason.serius!!aku tengok CI bagi A praktikal exam 8jam kredit,tp result keluar B+.betapa jauh pointer beza..aku yakin kawan2 aku yang lain lagila..hem..Shud be i'm not interest with physio,but positive thinking, kata 'insan' itu y mmg aku dh jatuh thiqah pada dy(apepn ambil y dikata bkn pndg pd y bkata) mnusia diciptakan untuk manusia. Allah tahu yang terbaik.
Sangat terkilan dengan kebaikan JPA,pgorbnan umi menjahit siang malam,pgorbnan papa dgn kereta bertukar jenis,role model u siblings, tapi inilah realiti kehidupan. Inilah pjuangan kmunck aku as a human i wonder tp xsemudh itu.

Tinggalkan sbentar pasal result,risau dengan pandangan keluarga.
Kata umi "patutlah result turun,kuat sangat berpersatuan"
"Em warak sangat ni knape?rimas tgk org pkai tudung dlm rumah"

Cabaran cabaran cabaran
Dugaan dugaan dugaan

No comments:

Post a Comment