Monday, March 11, 2013

Ainatul Mardhiah

Ini kisah benar

Aku mendapat panggilan daripada Aina. Sewaktu itu, aku sedang menyemak bacaan As-saff dengan acik. Ain dan Aiman sibuk duk layan Angela dalam ipad.

Aina kata :
"kak azi, ayah ore xdop doh"
terkejut aku..
"ore nak minta tolong. Ambil adik ore di Pekan dan Rompin"
aku kata bereh.
"tapi adik ore lelaki. takpe ke k azi?" dia sempat gelak lagi

Allahurobbi..
aku tanya papa. papa dan mama xsetuju sebab jalan ke sana gelap, bengkang bengkok dan berbukit bukau. aku pun gtaw nana. tengok2 ada orang dah ambil.

terkilan xleh pergi. walaupun haritu lagi duk bincang nak pergi rumah nana..

Aina sangat kuat. dia tidak meraung mempertikaikan takdir walaupun aku rasa dia masih muda untuk semua itu. sebab dia orang beriman. insya Allah.

malam esoknya, dia mesej aku. Hari pertama ayah di alam barzakh.. aku yang menangis, terasa kosong.

aku kagum:
1- Aina imamkan solat jenazah untuk jemaah muslimat
2- 3 round solat jenazah untuk muslimin
petanda husnul khatimah. insya allah.


No comments:

Post a Comment