Thursday, March 14, 2013

Jangan berpecah sahabat. :_(

Bismillah..

Selamat sampai di Kuantan. Hari ini mereka promo reummahfication return. Aku duk rumah. takde pahala buat ko. serve u right.

Jujur jujur jujur.

Aku tahu fb itu membunuh masa tapi aku selalu update fb. Tujuannya only one thing! update apa berlaku dengan keluarga besarku di Puncak Alam. Update apa new event, update news and so on.

 Pagi tadi aku buka lagi. Memandangkan mama dah baiki Streamyx, leh update lagi. Unfortunately, kes semalam masih berlaku. Kata kak Aini, mengapa 'dia' yang tak faham? 

aku faham niat kamu.. tapi jangan kemukakan hujah andai tidak mampu untuk pertahankan. :-(


Pagi ini, sungguh aku terkelu.. Perpecahan ini menyakitkan.. Murobbiku diberi cuti rehat gara-gara memikirkan permasalahan ini. Kesian ahli keluarga yang baru menyertai gerabak ini. Mesti mereka terpinga-pinga. Aku tak rasa ini bermula kerana pergi pondok, tapi... can i say... dun't be overwhelm? dun't be too extreme? Islam itu mudah sahabat..

Allah... takutnya.. 

Sahabat, serahkan hal ini kepada ahlinya.. Kita bakal lulusan profesional, belum cukup ahli tentang itu.. Ilmu Allah ini luas..

Hari ini jumaat, shud read al kahf..
teringat ayat last ni.. sering disebut di IKIM.fm



"Katakanlah: ""Kalau sekiranya lautan menjadi tinta untuk (menulis) kalimat-kalimat Tuhanku, sungguh habislah lautan itu sebelum habis (ditulis) kalimat-kalimat Tuhanku, meskipun Kami datangkan tambahan
sebanyak itu (pula)
""."

kamu... pastikan tahu adab dalam menegur, adab deal with the people who we respect the most.
 ok, stop. today is friday. i've to tidy up my angah's room.. he'll be back soon.
kuantan:0926:15/3/13

 




No comments:

Post a Comment